05-01-2012

OMO radiocommercial van de maand

Nostalgie wint het in november, het oude vertrouwde deuntje “OMO wast door en door schoon” werd zeer positief beoordeeld door het consumentenpanel. OMO wint met 20% van de stemmen de commercial van de maandverkiezing in november en is hiermee genomineerd voor de RAB Radio Awards publieksprijs 2012.

 

Tweede in de rij is Zwitsal met ook een muzikale commercial van toen, de “Zwitsal zacht song”. Deze meezinger dateert uit de jaren 70 en is in een nieuwe uitvoering uitgebracht. Zwitsal kreeg hiermee 15,9% van de stemmen, op de voet gevolgd door Unox rookworst (15,4%) met een humoristische commercial waarin de weerman zich steeds verspreekt met nachtworst in plaats van nachtvorst. Opvallend is dat vooral vrouwen voor Zwitsal (21,3% vrouw t.o.v. 11,3% man) kiezen en mannen zich meer vinden in de Unox-grappen (19,1% man en 11% vrouw).

 

Alle merken in deze radiocommercial top 3 van november zijn van producent Unilever.

 

OMO wast door en door schoon     538 Concepts

Zwitsal Zacht song                      Only

Unox Nachtworst                        TBWA/Neboko

 

Voor het beluisteren van de commercials klik hier.

 

Onderzoeksopzet

Iedere maand wordt een shortlist van acht commercials door een jury van radiostations en RAB samengesteld. De geselecteerde commercials worden aan een representatieve steekproef van 200 respondenten voorgelegd. De respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en kunnen na beluistering aangeven welke hun favoriete commercial is.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten