Blijkbaar is het tegenwoordig helemaal hot om je beste tweedehands kleding online te verkopen. Eerder startte Marktplaats al met Hippas en net kwam er een persbericht binnen met eenzelfde platform: 2nd Hand Brand.
Altijd prima als er weer een gezellig online initiatief ontstaat. Het deel van het persbericht betreffende het adverteren op de website, vind ik echter klinkklare nonsens. De doelgroep wordt al door veel andere websites bereikt dus ‘uniek’ is de site niet. Van een ‘doorbraak’ kun je ook niet spreken. Bovendien is het formaat 340x700 afwijkend wat zal resulteren in hogere kosten bij creatie. Zonde, want je zo verminder je de kans dat 2ndhandbrand.nl wordt ingezet (al was het maar om te testen).
En die hoge CTR? Die is alleen interessant wanneer er een hoge CPM is. Ook niet echt een ‘doorbraak’ dus. Nee, de schrijvers van dit persbericht hebben duidelijk niet echt door wat er in de online advertentie wereld speelt.
Het persbericht
2nd Hand Brand: glossy ontmoetingsplek voor trendy vrouwen
Amsterdam, 2 november 2009 – 2nd Hand Brand (www.2ndhandbrand.nl) is een nieuwe, glossy modesite waar trendy vrouwen tweedehands merkkleding kunnen kopen en verkopen. De site is uniek in haar uitvoering van het concept en trekt een doelgroep met eigen identiteit. De gebruikers van 2nd Hand Brand nemen ruim de tijd om te zoeken naar dat ene mooie paar schoenen of die geweldige jurk. Hiermee is de site de nieuwe ontmoetingsplek voor trendy vrouwen.
De luxe site is pas een maand ‘live’, en wordt nu al enthousiast en trouw bezocht door kopers en verkopers van kleding en accessoires. Ook veel media hebben over de site bericht. Onder meer De Telegraaf Online, Dutch Cowgirls, Radio 538 (live interview), RED en Bright hebben over de site bericht. Op de site zijn items geplaatst en verkocht van onder meer Agnes B, Sandwich, Marni, Turnover, Filippa K, Ralph Lauren, Prada en Replay.
Adverteren
Naast de unieke service voor gebruikers is 2nd Hand Brand ook voor adverteerders een doorbraak. Voor het eerst is er de mogelijkheid om te adverteren op internet "zoals in de glossy bladen". De modesite heeft eigen identiteit en een eigen, specifieke doelgroep: trendgevoelige en koopbewuste vrouwen, die stylish en slim zijn. Zij brengen gemiddeld 5 minuten door op de site. Dat maakt de site ook interessant voor adverteerders. Tijdens het ‘rondneuzen’ hebben de fashionista’s ruim de tijd om met de advertentie in contact te komen.
De advertentiemogelijkheden
Groot, stylish en rustig afwisselend vullen de advertenties de volledige rechterkant van het scherm (340 x 700 px). Door de rustige flow worden de banners gezien als zeer versterkend wat een hoge doorklikratio oplevert. Voor meer informatie over de mogelijkheden en kansen van adverteren op 2nd Hand Brand neemt u contact met ons op via onderstaande gegevens.
Over de oprichtster
2nd Hand Brand is opgericht door Micky van Vollenhoven. Ze bedacht het concept toen ze haar volle kasten ging opruimen. Wat te doen met al die mooie, ongedragen kledingstukken, schoenen en accessoires? Te duur om zomaar weg te geven, maar ook zonde om eindeloos te laten hangen. Ze vond geen site die bij de kwaliteit van de kleding paste. Gezien haar ruime online ervaring in de modebranche besloot ze uiteindelijk de site zelf op te richten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten